poniedziałek, 27 lipca 2015

TIME FOR SWEETS

Pogoda nie dopisuje - burze, deszcze, pochmurno...nie ma jak wybrać się po nowości ze stylizacjami na bloga. Także chcąc nie chcąc dzisiejszy post również dotyczy jedzenia, chociaż dzisiaj może i mniej zdrowo oraz bardziej kalorycznie, ale... pysznie! Sezon na maliny już otwarty, a z tego względu że uwielbiam ten owoc wykorzystuje go do wszystkiego! Dzisiaj pokażę Wam dwa sposoby na pyszne desery z wykorzystaniem malin :)

1. Shake z malinami.

 
Nic prostszego!  Do wykonania używam specjalnego sprzętu do takich rzeczy, ale równie dobrze można użyć blendera.

 Potrzebujemy ok.100g malin, mleko oraz lody (najlepiej śmietankowe, bądź śmietankowe pomieszane z innym smakiem).

3 gałki lodów, maliny i ok. 100-150ml mleka dajemy do wysokiego naczynia.

Wszystko razem miksujemy.

Iiii gotowe.

Przelewamy do pucharków, dekorujemy i pijemy! 

 100% mojej twórczości

2. Mus czekoladowy z malinami

 Co prawda bomba kaloryczna i wymaga trochę więcej czasu, ale od czasu do czasu - warto!
Mus malinowy na dnie pucharka, a na nim puszysta czekolada - palce lizać!

Potrzebujemy 500g świeżych malin, 1 łyżka cukru pudru, 6g żelatyny, 30-40ml zimnej wody, 2 gorzkie czekolady, 330ml śmietanki 30%, 2 żółtka, kakao do ozdoby deseru.

Płaską łyżkę żelatyny moczymy w 30-40ml wody i rozpuszczamy na małym ogniu.
Maliny przesypujemy do wysokiego naczynia, dodajemy cukier puder, następnie miksujemy blenderem.

Po połączeniu malin i cukru pudru - wylewamy na dno pucharków

Kolejnym krokiem jest ubicie 2 żółtek.
W między czasie rozpuszczamy czekoladę w kąpieli wodnej (dzięki temu nie przypalimy garnka)

Śmietankę przelewamy do naczynia i ubijamy.

Żółtka przelewamy do śmietanki i ubijamy.

Następnie do tej masy dodajemy lekko ostudzoną, rozpuszczoną czekoladę i ponownie ubijamy.

Tak przygotowaną masę czekoladową przekładamy do pucharków, na mus malinowy.


Tak przygotowany deser wkładamy do lodówki na minimum pół godziny.
Po tym czasie deser można udekorować malinami i kakaem.

Przepis z książki "Cukiernia lidla". 
Zmieniłam tylko ilość i w oryginalnym przepisie jest jedna czekolada gorzka i jedna mleczna - ja dałam 2x gorzką.

SMACZNEGO!

Zostaw swoją opinię.


16 komentarzy:

  1. The shake and choco mousse dessert look so delicious! :)

    http://dressingupforme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Miaaalam ! Bo cóż więcej napisac... ślinka mi cieknie na sam widok :)
    www.xavilove.blogspot.de buziaki

    OdpowiedzUsuń
  3. Miaaalam ! Bo cóż więcej napisac... ślinka mi cieknie na sam widok :)
    www.xavilove.blogspot.de buziaki

    OdpowiedzUsuń
  4. Miaaalam ! Bo cóż więcej napisac... ślinka mi cieknie na sam widok :)
    www.xavilove.blogspot.de buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam * - przepraszam za moje ukochane t9

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak to wszystko smacznie wygląda, narobiłaś mi niezłego smaka:)

    pozdrawiam, buziaczki
    http://wiktoriaotto.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie mogę takich zdjęć oglądać bo się robię głodna! :P Świetny przepis, muszę kiedyś przetestować... zwłaszcza ten pierwszy. A btw, odpowiedziałam na starą już nominację do LBA od Ciebie, zapraszam :)

    www.sarahfrompl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi tez zawsze slinka leci na takie widoki :D
      Już patrzę :)

      Usuń
  10. Świetne przepisy, za chwilę zabieram się za ich przygotowania !
    http://elie-ell.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Pychota! uwielbiam maliny !
    Zapraszam do mnie na nowy post ! kllaudy.blogspot.com :)
    Obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpadne :)
      Nie robie obs/obs, chcialabym miec obserwatorow z wlasnej, nieprzymuszonej woli :)

      Usuń